Magento 2 – Fortnox

Vilka betallösningar fungerar tillsammans med denna integration?

Det som SYNKA+ kan göra mellan Magento 2 – Fortnox och eventuell en betalleverantör är ett fullt automatiserat bokföringsflöde. Detta underlättar något enormt för att man ska slippa leta efter alla transaktionsavgifter från respektive betalleverantör som t.ex. Nets Easy Checkout, Svea Checkout, Klarna Checkout eller kanske till och med bara om man vill skapa upp en faktura automatiskt mot Fortnox, så kan SYNKA+ hantera detta och få ditt arbete betydligt mer smidigare.

Varje betalleverantör har olika sätt att hantera hur man betalar ut till sina E-handlare, vissa varje dag, vissa 1 gång i veckan. Detta spelar dock mindre roll för SYNKA+ för den hämtar all information från API:erna från respektive leverantör och får till så att datan blir helt korrekt mot det som ska in i respektive system för att underlätta för redovisningskonsulten och att all bokföring blir korrekt mot bokföringsreglerna som är aktuella.

Är det bara att skicka in en API-nyckel för att få allt automatiserat?

Här är det oerhört viktigt att man har en tydlig on-boarding med varje kund. Varje kundcase skiljer sig från case till case. När vi on-boardar kunder, håller vi verkligen kunden i handen hela vägen från ax till limpa. Här går det inte att enbart få en API-nyckel som kunden kopierar och klistrar in i sitt SYNKA+ konto för att få allting att bara fungera. Det finns en hel del som behöver mappas upp och vill man minimera fel för att inte stöta på problem framgent, så är det helt rätt att följa vår process hur vi gör för att få sakerna att fungera sömlöst, med hjälp av alla intressenter som på ett eller annat sätt är involverade i detta flöde som ska fungera över tid.

En fantastisk plattform med mycket logik bakom varje inställning

Ett första steg för att få inblick i din verksamhet brukar vara ett telefonsamtal eller ett kort mail där du som E-handlare kan beskriva den flödesskiss som du kanske har just nu och gärna då isåfall ett önskat läge. Detta underlättar för oss när vi kan ta ett första samtal och förstå bilden av hur mycket arbete som kan tänkas behövas göras för att få allt på plats. Många gånger har vi tänkt på scenarion som uppstår i en integration, däremot finns det sådant som vi självklart inte varit med om i tidigare kundcase, men gärna ser över för att få era behov kring en integration uppfyllda.

Önskar du få en demo av integrationsplattformen visar vi gärna det för att gå igenom varje inställning för sig och se om detta kan vara något för just er Magento 2 – Fortnox uppsättning. Varmt välkommen att höra av dig eller boka en demo med oss via denna länk: https://synkaplus.se/boka-mote/